موسسه خیریه زنجیره امید

انتشار در تاریخ :  ۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۰۲:۳۰
توانبخشی از راه دور
در روزهای شیوع بیماری کرونا، همه مجبور به خانه نشینی بودیم، گروه درمانگران بخش توانبخشی زنجیره امید ، دوستانش را از یاد نبرد !
به گزارش واحد روابط عمومی موسسه خیریه زنجیره امید، درمان آنلاین با هماهنگی‌های گروه توانبخشی برنامه‌ریزی شد و بطور موثر از تاریخ ۲۴ فروردین کلید خورد تا بتواند ادامه درمان حدود ۴۰ بیمار را از طریق شبکه‌های مجازی پیگیری کند.
در این طرح، کاردرمانگران‌ و فیزیوتراپیستهای موسسه، پس از تماس تلفنی و دریافت آخرین وضعیت حرکتی کودکان، اقدام به طراحی تمرینها و ورزش‌های مورد نیاز کودکان کرده و از طریق شبکه‌های مجازی تمرینات را برای خانواده آنها ارسال می نمودند.
درمانگران طبق برنامه تنظیمی، یکروز در میان با خانواده کودکان تماس گرفته و از وضعیت انجام تمرین‌های آموزشی با دریافت فیلمهای تهیه شده توسط والدین کودک، آگاهی یافته و در صورت تغییر و یا پیشرفت تمرین‌های درمانی، بلافاصله مجددا از حرکات و ورزش‌های مورد نیازکودک فیلم‌های آموزشی تهیه کرده و برای خانواده‌ها ارسال می‌کردند.
تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ بیش از ۴۵۵ جلسه درمانی مجازی از طرف کادر درمانی فیزیوتراپی ، کاردرمانی جسمی و کاردرمانی ذهنی انجام شد و نتایج و پیشرفتهای خیره کننده‌ای بدست آمد که می‌توانید یک نمونه از آن را در لینک زیر مشاهده نمایید.
https://www.aparat.com/v/q7Vb5

مطالب